miercuri, noiembrie 10, 2010

Cetatea Histria

    Dupa ce am alergat pescarusii si am adunat scoici uriase pe plaja din Navodari, am luat-o pe DN226, pe langa lacul Tasaul, am trecut de Corbu (noua Vama Veche) si am facut dreapta pe DN226A. Am trecut apoi printre lacurile Nuntasi si Histria si am ajuns, pe malul lacului Sinoe, la muzeul si cetatea Histria. Ma asteptam sa aiba iesire la Marea Neagra (in amintirile mele din scoala, Histria era un mare port), dar am aflat ulterior ca golful Halmyris, pe malul caruia a fost construita cetatea s-a inchis, formandu-se lacul Sinoe.
    Muzeul este bogat in artefacte si destul de sarac in informatii.
    Cetatea Histria este mare si ascunsa. Desi situl arheologic descoperit si vizitabil este considerabil, senzatia cu care ramai este ca mai este mult de sapat si ca n-o sa stim niciodata cat de frumos si de palpitant a fost sa locuiesti in Histria in perioada ei de glorie.



    Nu ne-a placut lipsa informatiilor, mi-ar fi placut o harta (ca aceea pe care am primit-o acum doi ani la Sarmisegetuza Ulpia) si un ghid macar scris care sa imi explice la ce ma uit si cum au fost descoperite ruinele si care era de fapt nivelul solului la momentul la care cetatea era functionala, si alte astfel de amanunte care pun viata in pietre.
    Mi-ar fi placut, de asemenea, sa nu raman fara baterii in mijlocul vizitei.

4 comentarii:

  1. care este orasul de azi in locul histriei?sau orasul in care se afla histria?

    RăspundețiȘtergere
  2. Orasul, mai bine zis cetatea, Histria a fost abandonata din cauza colmatarii (inchiderii) golfului in care era amenajat portul. Nemaiavand iesire la mare, activitatea economica din oras s-a mutat in alt port (banuielile mele merg catre Callatis si Tomis, adica Mangalia si Constanta, dar asta e doar o banuiala de a mea).

    RăspundețiȘtergere