vineri, octombrie 08, 2010

Muzeul Civilizatiei Traditionale ASTRA

     In primul voi mentiona faptul ca ii invidiez pe sibieni, de fapt invidiez pe oricine sta la mai putin de 2 ore de Dumbrava Sibiului, pentru ca au acces facil la un muzeu in aer liber facut cu suflet si cu cap. Citisem inainte sa ajung acolo ca este frumos/extraordinar/deosebit, dar ma asteptam la ceva asemanator Muzeului Satului din Bucuresti. Nu exista nici o legatura. Am petrecut 7-8 ore in Muzeul Civilizatiei Traditionale ASTRA si am mai fi putut petrece inca atatea doar ca sa-l vedem pe indelete.
    Ne-au impresionat morile de macinat care erau de toate felurile: manuale, de apa, cu tractiune animala sau de vant (in care ne-am si cocotat), hidraulice, plutitoare :

Am admirat apoi gospodarii si gospodari
    Am mai vazut o multime de alte lucruri: tescuri, prese de ulei, crame, cuptoare, o remiza de pompieri, o popicarie, fantani felurite , o cherhana, o ghetarie chiar si o coliba de pescar, mijloace de transport pe uscat (carute, calesti, care, etc) si pe apa, diverse ateliere (docar, spatar, de instrumente muzicale, rogojinar, fluierar, fierar, clopotar, olar ), gater, joagar, o biserica si multe altele pe care nu mai stiu sa le enumar:
    In cadrul complexului se gaseste si un restaurant cu mancare buna (si chelneri aiuriti) unde ne-am tras sufletul si ne-am recapatat energia la jumatatea traseului. Alex ar fi vrut sa se joace macar o jumatate de ora la popicaria amenajata dar a reusit sa traga de o ciorba aproape o ora asa ca a ramas fara timp pentru popice (spre jalea lui si iritarea urechilor noastre)

    Am reusit sa terminam doua randuri de acumulatori la aparatul de fotografiat si am umplut cardul telefonului in incercarea de a lua cu noi cat mai mult din savoarea locului. Cu toate astea nu pot recrea atmosfera de acolo din cuvinte si imagini asa ca nu ne ramane decat sa revenim.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu